Bölcsődénk
Alapítványunk
Nyílt napok az óvodában
„A szülői értekezleten tudtam meg, hogy lesz 2 olyan nap április folyamán, amikor a szülők is részt vehetnek az óvodai napon és betekinthetnek a mindennapokba. Már akkor nagy izgalommal vártuk ezt a lehetőséget, hiszen azzal tisztában vagyunk, hogy a gyerekek teljesen másképpen viselkednek a kis pajtások körében, mint otthon a családdal. Minket is nagyon érdekelt, hogy a kisfiunk milyen ilyenkor. Egy hosszabb kihagyás után éppen 04.11-én kezdett el újra járni az óvódába Zsombi, ahová már együtt mentünk nagy izgalommal. Első napján én kísértem el. Már amikor megérkeztünk mindenki nagy szeretettel várta, sorra kapta az öleléseket, érdeklődtek az állapotáról valamint elmondták, hogy mennyire hiányzott már nekik. Ezt igazán jó volt látni és hallani. A második napon apukája kísérte el Zsombit. Fontosnak tartottuk ezt, hogy mindketten tudjuk, valóban jól érzi magát a gyermekünk az óvódában. Szimpatikus, ahogy a gyermekek napirendje ki van alakítva, ahogy együtt esznek jó ízzel, valamint a szabad játék lehetősége, az aktuális időszaknak megfelelő kézművesség ( ebben az esetben a húsvéti díszek készítése ) és, hogy van szervezett közös játék is ( körjátékok, mondókázás-éneklés). Ami leginkább tetszett, hogy miközben játszanak, tanulnak időszakokról, ünnepekről, egymásról, magukról és azokra is gondolnak, akik épp nincsenek ott (pl.: gyógypuszit küldenek). Összességében azt mondhatom, hogy Nekünk nagyon pozitívan zárult ez a 2 nap. Zsombi az első gyermekünk, így először tapasztalhattuk meg milyen érzéseket vált ki belőlünk és gyermekünkből az óvódai lét. Eddig is mindig nyugodt szívvel bíztuk Zsombit az óvónénikre, de ezek után még erősebb lett az érzés! Amit a legjobban szeretek látni az a szeretet, amit kapnak a gyerekek a Bóbita csoportban. Köszönünk szépen mindent Ági néninek, Barbi néninek és Kati néninek.”
Bábel-Kovács Kata
Bóbitás anyuka
{gallery}nyiltnapok{/gallery}
Tehetségnap az óvodánk szervezésében
Immár harmadik alkalommal rendeztük meg a Közösségi Tér épületében a TALENTUMKA tehetségnapunkat a Lakiteleki Óvodáért Alapítvány támogatásával. Sajnos az elmúlt két évben kialakult járványhelyzet nem tette ezt lehetővé.
Ahogy a rendezvényünk neve is jelezte: TALENTUM, azaz tehetség, kiváló képességekkel bíró ember, „TALENTUMKA – gyermek”.
„Tehetséggondozó tevékenységünket óvodánkban hosszú távra tervezzük, nevelőtestületünk minden tagja elkötelezett a gyermekek tehetségének kibontakoztatásában, hiszünk a tehetséggondozás gyermeki személyiségre kifejtett pozitív hatásában. Arra törekszünk, hogy bátorítsuk a gyermekeket, önbizalmukat fejlesszük. Egyéni tapasztalatszerzésre, önálló munkára ösztönözzük őket. Célunk, hogy támogassuk az erős oldalát a gyermeknek, és fejlesszük a gyenge pontjait a tehetségterületekben.”- hangzott el a köszöntőben.
Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy 2018 februárjában elnyertük a KIVÁLÓAN AKKREDITÁLT TEHETSÉGPONT címet.
{gallery}talentumka{/gallery}
Számítógépes ismeretek, avagy digitális világ az óvodában
A koronavírus járvány alatt mi óvodapedagógusok is rákényszerültünk arra, hogy ismereteinket számítógépen keresztül, rögzített formában osszuk meg a gyerekekkel. Hatalmas kihívást jelentett ez mindannyiunk számára, hiszen a számítógépet, mobiltelefont, laptopot és tabletet használjuk a hétköznapokban, de nem az apróságokkal való kapcsolattartásra. Mégis, a világ változása rákényszerített bennünket is egy digitális gondolkozásra, és az általában személyes kapcsolatokban, fizikai közelségben dolgozó óvó nénik is a képernyőn keresztül jutottak el az otthonokban rekedt gyerekekhez. A zárlat ugyan feloldódott, de az informatika világa begyűrűzött az óvodai nevelésbe is.
Bővebben: Számítógépes ismeretek, avagy digitális világ az óvodában
Belső műhelymunka
2022. március 24-én valósítottam meg a mesterprogramomban fő célkitűzésként megjelölt Jó gyakorlatom III. témájának az átadását. Az érdeklődő kollégák a „Kacsatánc 1.” Lábelváltozások javítása utánzó gyakorlatokkal, üveggolyókkal c. jó gyakorlatom gyakorlati bemutatásán vettek részt. A foglalkozáson részt vevő pedagógusok megfigyelhették, hogyan történik a lábboltozatot tartó izmok megerősítése, a boltozat lehetőség szerinti korrekciójának elősegítése, a boka befelé dőlt helyzetének korrigálása.