2024. február 13-án valósítottam meg a mesterprogramomban második fő célkitűzésként megjelölt fejlesztő-támogató tevékenységem tehetség témában, miszerint a mozgásos tehetséggondozás területén az óvodapedagógusoknak módszertani ismereteit gazdagítom, felkészültségüket segítem. Az érdeklődő óvodapedagógusok, az új és pályakezdő kollégák - a mozgás területén jobb adottságokkal rendelkező gyermekek mozgáskedvének, mozgásszeretetének, mozgáskultúrájának továbbfejlesztése a TÖRPERŐS mozgásos tehetségműhelyben címmel - gyakorlati bemutatón, majd azt követő szakmai konzultáción vettek részt.

A jelen lévő pedagógusok megfigyelhették azt, hogyan tudják mozgásukat irányítani, és helyzetben tartani a különböző tornaszeren a tehetségígéretes, jó mozgású gyermekek, hogyan történik a mozgásformák kivitelezésének pontosítása, begyakorlása. A gyermekek kiválóan alkalmazták a már megtanult, ismert mozgásformákat új helyzetben. A gyakorlati bemutató mellé dokumentációs segítséget is kaptak a kollégák. Megkapták a látott mozgásos tevékenység részletes tervezetét és az információs lapot, amely tartalmazta a foglalkozás anyagához kapcsolódó megfigyelési szempontokat. A kis tornászok nagyon motiváltak és kitartóak voltak a gyakorlatsorok végzése közben, amely nagyban hozzájárult a mozgáskultúrájuk tovább fejlődéséhez. Büszkén mutatták meg a tudásukat az óvó néniknek. A szakmai megbeszélésen a pedagógusok jelezték, hogy számukra nagy segítség lenne egy olyan szakmai anyag kidolgozása, amely a tehetségműhelyben látottak módszertani leírását tartalmazza. A későbbiekben ezen is munkálkodom, hogy segíteni tudjam pedagógus társaimat. Sikeres bemutató volt ez, melynek eredményeként újabb területen bővült a kollégák szakmai tudása, módszertani kultúrája.

Aszódiné Magyar Beáta
mozgásfejlesztő, gyógytestnevelő óvodapedagógus,
mesterpedagógus